Lista aktualności Lista aktualności

Wyjazd do Nadleśnictwa Międzyzdroje

Załoga Nadleśnictwa Niedźwiady udała się z wizytą do Nadleśnictwa Międzyzdroje.

W październiku br. pracownicy Nadleśnictwa Niedźwiady  byli na wizycie w Nadleśnictwie Międzyzdroje. Celem wizyty było nawiązanie kontaktów z miejscowymi leśnikami oraz zapoznanie się ze specyfiką pracy w ich nadleśnictwie. W rolę przewodnika wcielił się przewodniczący koła SITLiD leśniczy Tomasz Adamczyk.

Wizytę rozpoczęliśmy od śniadania w niedawno wybudowanym domku myśliwskim K.Ł."Tumak", które gospodaruje na terenie nadleśnictwa. Problemy gospodarki na tym terenie przedstawił nam prezes koła Jan Kurach. Specyfika konfiguracji terenu, bogactwo siedlisk oraz mnogość niedostępnych ostoi sprawia, że ilość zwierzyny jest bardzo duża.

Ponieważ nadleśnictwo przedziela Woliński PN więc nasza trasa przebiegała również po jego terenie.

Pobyt w terenie rozpoczęliśmy od wejścia na Wzgórze „Zielonka", skąd rozciąga się piękny widok na końcowy bieg rzeki Świny, panoramę Świnoujścia i morze.

Dalej powędrowaliśmy nad jezioro „Turkusowe", przechodząc przez różne typy siedliskowe lasu, w których bardzo licznie występuje wiciokrzew pomorski oraz okazałe paprocie / orlica pospolita i długosz królewski/.

Jezioro to jest zbiornikiem sztucznym utworzonym z wody opadowej w wyrobisku dawnej kopalni kredy. Jest pięknie położone w lesie i ma bardzo ładną barwę wody / stąd nazwa/. Następnie udaliśmy się na wieżę Goeben / służącą dawniej artylerii niemieckiej jako dalmierz do namierzania celów/. Obecnie po modernizacji,  polegającej na dobudowie metalowej konstrukcji, służy jako dostrzegalnia p.poż.

W środku znajduje się mini muzeum historii wieży jak i okolicznych terenów i ciekawostek. Naszą uwagę zwróciło zdjęcie auta terenowego jednego z tutejszych pracowników, które ugrzęzło w wodzie tzw. „cofki". Woda sięgała do połowy wysokości auta.

Dopełnieniem naszego pobytu w terenie były elementy historii tych stron: „Kanał Piastowski" /nazwa obowiązująca od 1949 roku/ przekopany przez Niemców pod koniec XIX w. łączący Szczecin z morzem Bałtyckim. Kanał ten odciął półwysep Karsibór od wyspy Uznam tworząc nową wyspę. Drugim miejscem była przystań niemieckich łodzi podwodnych z okresu II wojny światowej.

W Nadleśnictwie Międzyzdroje, w  ośrodku wypoczynkowym „Darz Bór"  spędziliśmy miło czas w towarzystwie części załogi tutejszego nadleśnictwa.

Udaliśmy się również na zwiedzenie Międzyzdrojów. Przeszliśmy się słynną „Aleją gwiazd", byliśmy na molo i pokłoniliśmy się wybitnym artystom polskiej sceny. Ostatnim elementem naszej wyprawy było jezioro „Zatorek" ze ścieżką edukacyjną.

Pracownicy Nadleśnictwa Niedźwiady składają serdeczne podziękowania dla Nadleśniczego i pracowników Nadleśnictwa Międzyzdroje za podzielenie się swoimi doświadczeniami, przybliżeniem swojej pracy i poświęcony nam czas.

Notatka została przygotowana przez przewodniczącego SITLiD - Janusza Zielińskiego.